Фестивалът е част от Календара на културните събития на Столична община
Посветен на 140-годишнината от обявяването на София за столица на България

Фестивалът е носител на лейбъла за качество "Европа за фестивалите, фестивалите за Европа" на Европейската фестивална асоциация
***

13 юни 2019
четвъртък
19.00

Зала "България"

Софийска филхармония

Солисти:
Борислав Йоцов - кларинет
Пламена Мангова - пиано

Диригент:
Урош  Лайовиц (Словения)

В програмата:
Бернхард Крусел, В. А. Моцарт,
Мусоргски-Лео Фунтек

***
Пламена Мангова печели втора награда на престижния международен конкурс "Кралица Елизабет" в Брюксел през 2007 г. и това поставя началото на нейната активна международна кариера с концерти на престижни сцени от Европа до Япония и Южна Корея, сред които са залите на Берлинската филхармония, Концертгебау Амстердам, Гевандхаус Лайпциг, Филхармонията на Санкт Петербург и много други. Пианистката получава реномираната награда Diapason d'Or за 2007 г. за своя първикомпактдиск с музика на Дм. Шостакович, издаден за фирмата Fuga Libera.
След обучението си при Проф. Марина Капацинская в НМА "Панчо Владигеров", учи във Висшето музикално училище "Кралица София" в Мадрид при знаменитият педагог Дмитрий Башкиров и с Абдел-Рахман Ел Баша в музикалния колеж "Кралица Елизабет" в Белгия.

Пламена посещава майсторски класове при известни музиканти като Леон Флейшер, Розалин Турек, Кристиан Цимерман,  Андрас Шиф, Наталия Гутман и Тереза Берганца. Тя е участвала във фестивала "Ювентус" във Франция и е лауреат на важни международни конкурси за пиано и камерна музика ("Paloma O'Shea" в Сантандер и "Vittorio Gui" във Флоренция).

Пламена Мангова свири с редица най-престижни оркестри, сред които Оркестърът на Штаатскапеле Берлин и Пабло Ерас-Касадо (по лична покана на маестро Даниел Баренбойм), "Московски солисти" под диригентството на Юри Башмет, камерният оркестър UBS на Фестивала във Вербие, Английски камерен оркестър под диригентството на Сър Колин Дейвис, Филхармоничният оркестър на Токио, Симфония Варсовия, Софийски солисти, Люксембургската филхармония, Националният оркестър на Белгия, Симфоничният оркестър на Санкт-Петербург, Камерният оркестър на Европейския съюз, оркестър MDR Лайпциг, Ротердамска Филхармония, Софийска Филхармония и Димфоничните оркестри на БНР и Класик ФМ и др. Работила е с диригентите Емануел Кривин, Лауренс Фостер, Валтер Велер, Яп ван Зведен, Дмитрий Юровски, Карл Хайнц Щефенс, Гилбърт Варга, Жан-Бернар Помие, Франсоа-Ксавиер Рот, Росен Миланов , Найден Тодоров, Пламен Джуров и др. Свири камерна музика с известни артисти като Мария Жоао Пиреш, Борис Березовски, Огюстен Дюме, Михаела Мартин, Паскал Морагес, Алексей Огринчук, Александър Князев. Изнася концерти в престижни зали като Берлинската филхармония, Сънтори Хол в Токио, "Кенеди център" във Вашингтон, Концертгебау, Амстердам в проекта "Carte Blanche for Maxim Vengerov", "Гевандхаус" Лайпциг, Голямата зала на Филхармонията на Санкт Петербург, Филхармония на Люксембург, център "Бозар", Моцартеум (Залцбург), Театър Шатле (Париж), Де Сингел (Антверпен), "Кенеди Център" (Вашингтон), "Комише опер" (Берлин), фестивалите във Вербие, Токио, Нант, Международен клавирен фестивал La Roque d'Anth?ron, в Южна Корея, Сантандер, Монпелие, Ментон,  "Бах академия" в Щутгарт.

След записите на интеграл от творби за цигулка и пиано на Сергей Прокофиев с Татяна Самуил (за лейбъла Cypres), тя прави двоен албум с камерни творби от Шостакович за фирмата Fuga Libera. Първият диск, който е за соло пиано, получава наградата Diapason d'Or de l'Ann?e 2007, а вторият диск с камерна музика на Шостакович е реализиран с Татяна Мелниченко, Наталия Пришепенко и Себастиян Клингер е отличен с наградата на списание "Пицикато", Люксембург.

Запис на нейния рецитал с творби от Бетовен (спонсориран от Белгийската банка Фортис), е високо оценен от списанието "Диапазон", а също и изпълнението на "Бурлеска" от Рихард Щраус с Националния оркестър на Белгия и диригент Валтер Велер, издаден в края на 2008 г. Един от последните й записи е албумът с Клавирен концерт №1 от Брамс, отново в успешно партньорство с Белгийския национален оркестър и маестро Велер. Записът получава възторжен отзив от Брейс Морисън във водещото английско списание "Грамофон".

***